Monday, May 23, 2011

hati nurani.

salam semua pembaca sekalian.hmm, harini title post yang baru "hati nurani".hehe. anda jangan salah faham, ya. saya bukan ustazah ataupun ahli ulama yang bisa memberi ceramah kepada semua. cuma, disini, frankly speaking, nak kongsi serba sedkit lah dengan anda semua. kadang-kadang dalam hidup ni kan, apa yang kita nak, yang tu yang kita tak dapat. disaat itu,  mesti kita fikir, oh kenapa sampai macamtu sekali? kenapa aku tak dapat? kenapa aku tak dipilih? kenapa aku tak terpanggil untuk temuduga itu dan ini? kenapa? kenapa? bila anda berhadapan dengan situasi ini, memang anda akan fikir macam-macam benda yang negatif dan kadang-kadang sampai kita tersasul kata hinggakan kata Allah tak adil. ouh, man. you are wrong. totally wrong. bukan sebab Allah tak adil, sebab Allah ada lagi plan yang terbaik untuk kita. sebab kalau kita dapat, mana taw nanti kita takbleh nak carry on, fail itu, fail ini or what else. Dia taula yang mana yang paling baik untuk kita. tak gitu kawan-kawan? er, sebenarnya, ayat ni buat diri saya jugak. sehari dua ni rasa down sangat. sebab rasa macam kita ni apalah sangat kan kalau nak dapat semua tu sedangkan layak. hmm. okay, enough about that.:'(  i am not that perfect at all. saya manusia biasa yang hanya percaya pada Allah, tuhanku. saya taw Dia boleh buat apa sahaja sebab rancangan Dia jauh lebih menjadi kalau nak banding dengan manusia. sudahla, jangan bongkak dan sombong dengan rezeki yang Allah bagi kat kita. so, skarang ni, semua rasa sedih segala tu, dah hilang jauh dari diri ini. biarkan dia pegi. SUBCONCIOUS ja semua tu. *setan saja nak rasuk minda kita* 



setelah direview-review semula,  ni ada satu ayat dalam al-quran.
( Apabila kamu mengetahui orang kafir itu dihapuskan pahala amalnya dan diseksa oleh Allah, ) maka janganlah kamu ( wahai orang yang beriman) berasa lemah dan mudah kalah ( musuh yang menceroboh), padahal kamulah orang yang tertinggi keadaannya dan Allah bersama-sama kamu ( untuk membela kamu mencapai kemenangan), serta Dia sekali-kali tidak akan mengurangi ( pahala) amalan kamu.



*terima kasih, Allah*

No comments:

Post a Comment