Wednesday, August 03, 2011

ntah apa-apa ntah,

cakap pasal trend kan, memang susah nak diubah.
sekarang nih, banyak betul trend rakyat Malaysia.
yang paling ketara sekali, orang Melayu lahh.
budak-budak dengan orang dewasa, 
semua sama jee.
ntah apa-apa ntah.

hurm.
kalau sebut pasal dunia fesyen, 
siapa lagi kalau bukan kaum Hawa kann.
bermacam-macam fesyen yang aku tengok, 
and pada pendapat aku dah macam trend ntah apa-apa ntah.
lilit sana-sini, belit-belit tengkuk semua.
bukan aku nak mengata bulan puasa nih, 
just that nak kongsi pendapat apa yang aku rasa.
maklumlah, bulan puasa, duduk dirumah sajaa.
tak tahu nak buat apa kann.
so, better aku tulis something yang boleh buat anda berfikir sejenak.
:)


hurm
lagii satu, remaja zaman sekarang.
kalau dulu dengan DSLR bagai, tapi sekarang dah tak lagi.
asyik sibuk trend nak berbasikal pulak.
apa yang orang panggil tuh. 
Fixie kalau tak silap.
memang cantik and sporty je tengok basikal tuhh.
tapi, ongkosnya sedikit mahal pakk.
rasanya, trend yang macam nih memang tak akan kelal lama.
dekat Sungai Petani, time malam hujung minggu, memang akan dipenuhi dengan budak-budak muda bawak Fixie masing-masing.
trend oh trend.
tapi, bagus juga trend dorang sekarang.
daripada merempit ntah apa-apa ntah.

hurm. 
apa lagi ya trend zaman sekarang.
ohh, ya.
trend orang Melayu lahh yang paling ketara sekali kalau dekat Malaysia nih.
*dah nama pun tanah Melayu kann -.-"*
 haa, rasanya yang kali ini bukan trend, tapi dah memang sejak azali lagi  kott.
kebetulan bulan lapan nih bulan puasa kann.
makanya, tak sampai seminggu pun puasa, dekat supermarket semua dah sibuk pasang lagu raya.
perkakas raya, baju raya, and etc.
hmm.
apalah, masyarakat Melayu kita nihh.
inilah typical thinking orang Melayu.
sebut je bulan puasa, mesti sibuk nak sambut raya.
kata orang, buat sesuat perkara tuh, biar sudah dulu kann.
ye, saya tahu.
mesti ada sesetengah yang tak setuju dengan pendapat saya.
tapi, tak kisah lahh.
the choice is yours to judge them.
tapi, bagi saya, saya lihat orang Melayu kita semakin 'mundur'.
bukan sebab trend ke apa, tapi anda sendiri yang menilai Melayu kita sekarang.


maaf. saya bukan racist ke apa.
saya sekadar lihat betapa bangsa saya sekarang ni dah tak macam dulu lagi.

p/s: the more mistakes we commit, the faster our learning curve slopes skywards. Actually, it is not mistakes   but attempts that are oxygen of success. Most real learning comes from trial and error.

No comments:

Post a Comment