Friday, September 23, 2011

impian.

selamat siang, semua.
alhamdulillah, masih lagi diberi kesempatn untuk terus hidup di muka bumi ini. syukur, ya Allah.
ohh, ya. 
pagi yang ceria ini, tak elok rasanya untuk kita memulakan hari dengan suasana yang suram mahupun kusam.
bukan kah, lebih indah kalau pagi kita seceria sang mentari, kan?
hahahaha (mengarut).

okay, sudah.
back to the topis- impian.
semua orang ada impian masing-masing kan?
tipulah, kalau cakap tiada. 
sebab waktu di bangku sekolah dulu, bukankah anda semua tak terlepas lari untuk memperkenalkan diri masing-masing, tambah-tambah ketika masih darjah 1.
kan, kan? jangan tipuu.
ketika itu, kita diminta untuk memperkenalkan nama, asal, cita-cita atau impian, hobi dan sebagainya.
ya, soalan seperti ini pernah diajukan kepada anda, betul tidak?

sudah, saya lihat ada yang tidak mengaku di belakang sana.
okayy, impian.

hurm hurm. semua orang ada impian masing-masing kan.
begitu juga dengan saya, punyai impian yang menggunung.
impian saya bukanlah mahu berkahwin dengan anak raja ataupun orang kaya-raya.

tetapi, ahh.
malulah untuk bagitahu.
saya tahu ada dalam kalangan anda, yang akan tergelak besar bila saya bagitahu nanti.

HAHAHAHA.
perasan kan, saya?

eh, tidaklah. sebenarnya, err. sebenarnya..


menjadi pakar bahasa yang terulung. itulah impian saya sebenarnya.
aneh kan, orang macam saya?
bukannya mahu menjadi pendakwah, pejuang, mahupun pendidik.
tetapi, itulah.



sudahlah, tiada idea.
jumpa lagi ya.


p/s: tak sabar nak tunggu pesta konvo UUM :)



No comments:

Post a Comment