Friday, December 16, 2011

hye there,


Hmm. Mendengus lagi, hati nie. 
Rasanya tak perlu kot aku nak beritahu apa yang aku rasa. Tapi, kalau penulisan aku kali ini, bunyinya macam hurm hurm sahaja, kamu faham lah yaa ?

Ohh, sebelum itu, Assalamualaikum semua :)
Seminggu lepas, hidup aku, agaklah stress. Mungkin bagi orang yang bergelar student macam aku, perkara biasalah kan kalau stress itu. -.-

Macamana ya, nak aku ceritakan kepada kamu ? Okay, mari aku mulakan cerita aku dengan Bismillahirrahmanirahim dulu~#tarik nafas dalam-dalam, hembuskan.

Sebenarnya, minggu lepas, minggu paling stress bagi aku. Seriously, aku tak pernah rasa seSTRESS ini. Yelah kan, nak tak nak, assignment semua aku yang kena buat. Sebut aje grouping, tapi hampeh. Balik-balik, aku jugak. Aku ni sebenarnya tak berapa sangat kerja-kerja grouping ni, kalau dapat semua yang ada high responsibility, aku tak kesah. Tapi, kalau dapat groupmate yang main hentam keromo aja kerjanya, memey lahh. Bukan apa, rigid sikit aku ni kalau kerja yang melibatkan markah2 bagai. Sebab bagi aku, sebenarnya kita boleh buat benda tu jadi lebih baik kalau kita buat betul2. Dan alhamdulillah, setakat yang aku buat, ada hasilnya walaupun tak sehebat orang lain :)

Entahlah, aku bukannya nak highlightkan kerja-kerja yang aku buat semua, main point aku dekat sini, satu je. Even satu, aku still rasa benda ni berguna buat kalian semua.

Dalam kesibukan aku menyiapkan segala tugasan tuh, aku dapat rasa, sesungguhnya benar kesabaran yang indah, tak semua orang boleh rasa. And, now, I feel that. MasyaAllah. Sabar yang aku alami ini, belum tentu orang lain boleh rasa. Fuhh, hebat betul sabar ini sebenarnya.

Bila suasana dah stress, sibuk, terkejar sana sini,mulalah rasa marah, bengang, and etc tu nak mai. :O tapi, tak apa. Aku cuba untuk sabar, sabar, dan sabar. Dan, akhirnya. . . . . . . . . . .

Syukur, siap pun semua kerja aku. Aku nafikan yang ini semua bukan kehendak aku. Bila kita minta tolong dengan Allah, semua kerja pasti menjadi.Tak percaya, try buat. Dan sesungguhnya, bila minta tolong, minta tolong dengan Dia dengan penuh sabar.

 Sebenarnya, apa yang kita mintak, Allah tahu. Cuma, kadang-kadang, Dia sengaja mahu uji kita. Dia beri kita macam-macam masalah. Aku ingat lagi, dulu, aku ini suka betul fikir negatif. Bagi aku, probability nak positif sangat susah. Tapi, sejak akhir-akhir ini, sejak aku tahu perjalanan yang sebenar, aku mengerti. Alhamdulillah (;

Aku tahu Allah sangat baik dengan aku. Apa yang aku mintak, mesti dapat. Even hidup aku sehari-hari pun, aku minta Dia yang permudahkan. Kadang-kadang, menitis juga air mata nie terkenang kembali kebaikan yang Allah beri.

Kamu-kamu just imagine, terlintas je dekat hati aku, nak itu, nak ini, tup tup. . . . Dia beri.  . . Lihat, baik kan Dia ?


*Urghh, panjangnya post aku kali ini, so setakat ini sahaja post kali ini.*


Till we meet again,
Goodbye then~




No comments:

Post a Comment