Friday, December 09, 2011

menangis,

aku yakin semua orang yang ada dalam dunia ni pernah menangis. 
tak kira lah apa sebab sekalipun, kan ? kan ?
aku mengaku yang aku selalu sangat menangis.
air mata ni laju saja membasahkan pipi nie -.-


bukan sebab sengaja ke apa ke, maybe ini kelemahan yang aku ada kan.
;'(
orang lain mungkin boleh cakap, aku inilah, aku itulah.
tapi, aku senyap sahaja. takda gunanya pun aku nak melawan balik, sebab bagi aku, mereka bukan pun pernah rasa apa yang aku rasa. setakat kawan yang aku ada harini, semuanya belum betul-betul kenal aku.
* maaf, kawan * aku tak salahkan mereka pun, cuma, aku rasa diri aku ini sendiri yang banyak sangat kelainannya. ahh, sudahlah. mahu difikirkan lagi masalah-masalah yang ada, memang menyakitkan kepala.
sudahlah, final semester semakin dekat. makin aku fikir, makin bertambah "stress". so, in order to overcome that one, aku buat tak tahu saja. biarkan masalah itu untuk dua tiga hari, kemudian baru aku fikir balik.
susah sikit orang macam aku ini, mudah sangat untuk buat keputusan  -.-


apa yang nak aku highlihgtkan disini cuma satu.
kawan, aku mahu pesan, 


"biarlah serumit mana sekalipun masalah yang kita hadapi, pasti ada jalan penyelesaian dia. aku benar-benar percaya, sebab aku yakin, bila kita bergantung harap dengan Allah, pasti Dia akan tolong"


tak ingat pulak surah apa, tapi, inilah peringatan yang Allah Taala beri dekat kita,





" . . . .Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyu'. . . ."




see, Allah sendiri yang pesan dekat kita.
Dia suruh kita mintak tolong Dia dengan penuh kesabaran, kerana kesabaran itu indah :)





No comments:

Post a Comment